26 oktoober 2023

GA4 alternatiivid

Kõik juba teavad, et alates 1.juulist tuli kasutusele Universal Analytics-i asemel GA4. Nüüd on saanud seda kasutada ka need, kes vahetasid selle oma veebilehel välja juuni lõpus. Alguses kindlasti tundus see teistsugune ja keeruline, kuid mis on need alternatiivid kui GA4 ei sooviks kasutada? Toome välja mõned, millega oleme agentuuris kõige rohkem kokku puutunud.

GA4 alternatiivide näited:

Owox: tasuline.Hinnad algavad 100 eurost kuust ning vastavalt Owoxi funktsioonidel kasutamisele võib hind olla ka 2000 eurot kuus. Võimalus ühendada Google BigQuery-ga, aga Owoxi eelis GA4 ees on see, et andmed on ajaliselt täpsemad, ei esine viivitusi ega andmete ebaühtlust. Mõned sellised väiksed erinevused, et GA4 ei luba kasutada urli, mille pikkus on üle 500 tähemärgi, siis Owoxil näiteks sellist piirangut ei ole. Samuti kui GA4 on lõpuks event-de seadistamise piirangud, siis Owoxil need puuduvad. Väga oluline on, et andmed jäävad kliendi serverisse. Owoxit kasutab näiteks Altoros, FirstBank jne.

Adobe Analytics: tasuline. Tasu oleneb veebilehe külastajate arvust, see võib jääda 2000-3000 eurot kuus, aga võib küündida kuni 100 000 euroni aastas. Kõik tuleb ise üles ehitada, ei ole nii nagu on GA4, kus läbi GTM-i ühendad näiteks Meta ära ja juba jooksevad andmed ilusasti sisse. Trackingute seadistamine on keerulisem, kuid võimalusi rohkem kui GA4-l. Adobe Analytics-t kasutavad Eestis osa pankasid ja riigiasutusi, kellele on oluline, et kasutaja andmed jääks nende serverisse. Adobe Analytics-t kasutab näiteks Coca-Cola, Airbnb, Ford, Marriott hotellikett jne.

Matomo: tasuta. Endine nimi Piwik. Kõige suurem miinus on see, et uuendusi tuleb vähe. Kõige suurem pluss, mis nüüd on ajaliselt möödas oli see, et Matomo andis võimaluse Universal Analytic-st andmed eksportida Matomosse, nii ei läinud veebianalüütika kaotsi. Lisaks on Matomo interface kõige sarnasem GA4-le. Matomo annab samuti võimaluse hoida andmeid ettevõtte enda serveris. Matomot kasutab näiteks Lush Cosmetics, Unicef, Euroopa Komisjon jne.

Siteimprove: Tasuline. Hind oleneb erinevate moodulite osast, mida kasutada(reklaamid, veebianalüütika jne). Hinnavahemikku on raske välja tuua, sest see sõltub väga paljudest erinevatest asjaoludest. Nagu nimigi ütleb, on suunatud rohkem veebilehe SEO parandamisele ning veebilehe sisule. Veebilehe muudatusi saad otse teha nende platvormilt. Sitemprove-i peamine tugevus ei ole ikkagi veebilehe analüütika vaid veebilehe SEO. Siteimprove-i kasutab näiteks Taani politsei, Oxfordi ülikool, Minneapolise linn jne. Kõigi nende välja toodud näidete kohta on aru saada, et Siteimprove-i platvormi kasutavad organisatsioonid, kellele on oluline, et nende kasutajatele oleks veebilehelt õige informatsiooni leidmine kiire ja kasutajasõbralik.

Kõige populaarsem neist Eestis on Adobe Analyics ja Matomo. Adobe Analytics kindlasti turvalisuse pärast, ettevõtted, kus on palju tundlikke kliendi andmeid, eelistavad kasutada Adobe Analytics-t, sest siis jäävad andmed ettevõtte serverisse, mistõttu on neil nende andmete üle kontroll. GA4 puhul üldiselt kardetaksegi seda kõige rohkem, et keegi ei tea, kus need andmed siis tegelikult on. Adobe Analytics-t kasutavad tihti pangad ja riigiasutused. Teiseks valikuks Eesti turul on kindlasti Matomo, sest see on kõige sarnasem GA4-le ning andemid on võimalik hoiustada ettevõtte enda serveris.

Üldkokkuvõttes

GA4 alternatiivid ei ole nii kasutajamugavad, sest neil ei ole nii palju lisavidinaid nagu on Google-l: GTM, Google Search Console jne, mis kõik moodustavad ühe süsteemi koos GA4 ning veebilehega, mis annab võimaluse reklaame ja SEO mõttes veebilehte väga hästi optimeerida. Samuti on turul väga palju tegijad, kes kõik on GA4, GTM, Search Console jne kokku puutunud, mis annab võimaluse leida probleemile kiire lahendus. Seega GA4 alternatiivid on suunatud pigem suurtele ettevõttetele, kellel on ressurssi ja inimesi, kes sellega tegeleksid. Samuti tuleb välja tuua, et üldiselt on kõigi GA4 alternatiivide õppimiskõver kõrge, võtab aega nende kasutamisloogikaga harjumine. Muidugi tuleb arvestada ka ettevõtte enda vajadusi veebilehe statistika andmekandjat valides.